ریاضی و مشکلات آن

ریاضی و مشکلات آن

بسیاری از دانش آموزان و حتی دانشجویان با درس ریاضی مشکل دارند و نمی توانند با این درس کنار بیایند.

در حالی که این درس را دوست دارند و حتی درک و فهم ریاضیاتی قوی دارند اما هربار که بحث امتحان و سنجش این درس به میان می آید، با استرس بسیاری رو برو می شوند و در آخر هم نمره ی پایینی کسب می کنند.

اما برای حل این مشکل چه باید کرد؟!

آیا هر بار باید استرس نمره ریاضی را داشته باشیم؟ چرا لذت کسب نمره بالا در دروس ریاضی را تجربه نکنیم؟

مشاورین ما در مرکز مشاوره با تجربیاتی که در این زمینه کسب کرده اند به این نتیجه رسیده اند که  برای موفقیت در این دروس بهتر است در طول سال با کلاس پیش بروید و به حل تمرینات بپردازید.حال تصور کنید که موقع امتحانات فرا رسیده است و امتحان بعدی شما امتحان ریاضی است.

اما درس ریاضی شیوه مطالعه به خصوص خود را دارد به این ترتیب که ابتدا قبل از اینکه درس خواندن را شروع کنید یک نگاه کلی به فصلی که قصد مطالعه اش را دارید بیندازید و آنرا برای خودتان تجزیه وتحلیل کنید تا بخش های مهم آن برایتان مشخص شود سپس پس از اینکه همه ی فصل ها مطالعه کردید چکیده ی هر فصل شامل: توضیحات مهم-نکته ها-فرمول ها و… را بنویسید ویک بار هم آنها را مطالعه کنید. حال نوبت به حل تمرین می رسد. این قسمت بسیار مهم است سعی کنید تا می توانید تمرین حل کنید و در آخر هم چند امتحان ار خود گرفته و رهسپار جلسه امتحان شوید. مطمئناً این بار نام شما به عنوان فرد ممتاز آورده خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *